МузикоАРТтерапія та її вплив на дошкільнят.
Сила музики безмежна: вона не лише розвиває творчі здібності, стимулює розумову діяльність, виховує естетичний смак, а й лікує.Використання музики як терапевтичного засобу в оздоровчій роботі з дітьми допомагає істотно оптимізувати цей процес.
Можна використовувати для дітей:
– релаксацію під музику;
– медитацію під музику;
– вокалотерапію;
– музично-рефлекторне пробудження дітей після денного сну;
– музичні фізкультурні хвилинки;
– етюди психогімнастики;
– бестінг – музичні вправи та ігри для стабілізації психічного стану;
– музично-пальчикові ігри та вправи.
1. Релаксація під музику.
Якщо діти напружені фізично й емоційно, це може стати причиною їхньої некерованої поведінки. Зняти напругу допоможе слухання музики, виконання спеціальних гімнастичних вправ, які передбачають повільні рухи, рівне, спокійне дихання.Отже, спочатку добирається музичний супровід – ліричні твори, спокійні мелодії з плавним ритмічним малюнком, неголосним звучанням, з частотою ритму не більше 60 ударів на хвилину.Окрім музичних звуків, добре заспокоюють і відновлюють внутрішню рівновагу дитини різноманітні звуки природи – спів лісових пташок, чайок; звуки морського прибою; голоси дельфінів тощо. Також можна демонструвати відповідне відео чи фото (долучати кольоротерапію).
2. Медитація під музику.
Важлива умова – урівноважений стан педагога і дітей, затишна атмосфера. Можна запропонувати дітям лягти на килимок, заплющити очі. Під час звучання спокійної або радісної музики педагог може розповісти невеличку казку, наприклад про сонечко, промінець, хмаринку тощо. Така вправа допоможе дітям розслабитися і уявити себе героями казки.3. Вокалотерапія
Співати можна не лише на музичних заняттях, а й на прогулянках або під час гри. Коли діти співають, вони психологічно розвантажуються, заряджаються позитивними емоціями. Виконання української народної пісні заспокоює та вводить у світ гармонії, злагоди, радості..Але діти можуть співати не лише пісні. Спів навіть окремих звуків може поліпшувати стан здоров’я. наприклад, спів протягом 3-5 хвилин звуків:
– «ч» – покращує дихання;
– «з» – полегшує біль у горлі;
– «н» – допомагає зняти зубний біль;
– «е» та «і» – поліпшує роботу головного мозку;
– «ж» – сприяє швидкому одужанню від кашлю.
4. Музично-рефлекторне пробудження.
Щоб пробудження було м’яким, раджу використовувати відповідну музику: тиху, ніжну, легку.Якщо протягом тривалого часу використовувати одну музичну композицію – у дітей виробляється рефлекс пробудження під певну музику. Таку оздоровчу роботу можна проводити не лише у дитсадку, а й удома.
5. Музичні фізкультурні хвилинки
Рухи під ритмічну музику забезпечують дітям необхідну рухову активність, знімають фізичну і психологічну напруги, активізують інтелектуальну діяльність. Також можна використати вправи з валеокорекції – вправи для язика, очей; вправи на дихання, адже правильне дихання є одним із найважливіших чинників довгого і зорового життя.6. Етюди психогімнастики.
Їх мета – зберігати психічне здоров’я дитини, коригувати психоемоційні порушення. Наприклад можна провести етюд на вираження радості: звучить п’єса «Нова лялька» П.Чайковського – дівчинці подарували нову ляльку; дівчинка весело танцює, кружляє, стрибає, грається з лялькою.Цікавим буде етюд на вираження приємного здивування: звучить п’єса жарт Й.С.Баха – хлопчик радіє від отримання сюрпризу чи споглядання фокусу.
Можна провести з дітьми гру:
Показати картки із зображенням різних життєвих ситуацій, запропонувати обрати серед карток ті, які зацікавили; під час розглядання кожної картки вмикати відповідну за характером музику.
Комментарии
Отправить комментарий